Norskt påhitt?

Pjuh, andas.

Familjemiddag idag och vi var 17st, och då var vi inte ens alla. Belinda, Pj, Vilda och så självklart J fattades. Ja, vi är en stor familj på mamma, pappa, 6 barn och 2 fosterbarn, allas respektive samt alla syskonbarn. Jag hade självklart tyckt att det var mycket bättre om J hade varit här också men jag överlevde ändå. Åt grillat och surrade, spelade lite boll och hoppade studsmatta med barnen, plockade svarta vinbär med Hugo och bjöd honom även på en piggelin som han så glatt tog emot(Elias hade lagt sig och Vide hade farit hem och lagt sig, annars kunde jag glatt ha bjudit dom också). Och mitt i allt så dök faster, hennes man och min ena kusin upp också. Karlarna snapsade lite och drack nå öl, vi satt utomhus i mörkret och den 12gradiga kylan(!) tills klockan slog 23. Så det blev några intensiva timmar.


Jag har fortfarande inte något lakan till min säng så jag kommer börja natten i soffan(jag slapp ju det inatt iom att jag sov på kroken) sen får jag se hur pigg jag är på att förflytta mig vid 03-04 inatt när J kommer hem igen efter skoterköp. Alltid mysigare, men just det där att kliva upp när man väl har somnat är ju lite jobbigt. Får helt enkelt se.

Imorgon ska jag nog försöka ta mig ner på stan, funderar starkt på att köpa ett par snygga stövlar att kunna använda i höst, mer än dom jag redan har. Sen ska jag nog kanske eventuellt köpa en liten present, bara för att vara mitt generösa jag och inte av någon annan anledning. Får se vad klockan är när man vaknar och allt det där.

Andreas kom ut ikväll efter ett toalettbesök och frågade pappa
"är nya toalettstolen norsk eller?"

Ingen hajade vad som riktigt menades innan han förklarade detta:

Någon som fattar?
Jag ska förklara.. Kolla varningsmärket.
Han sa så här "Varför sitter varningsmärket om att inte kliva på toalettlocket på insidan för? Ifall man ska byta exempelvis en lampa är ju locket stängt och man kliver ju bara upp då för att byta, man kollar ju inte om det sitter en varningslapp på insidan locket. Det måste ju vara en Norsk som konstruerat det för egentligen borde det ju sitta utanpå locket." Och det har han jävla rätt i.

Juste. Ett JA över att Sverige vann tennisen idag!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback