Regnet orsakar en del.

Jag kunde bara inte undå att höra att regnet fortfarande(eller på nytt kanske man ska säga) bara vräker ner. Stuprännan rann över. Vad ska man säga? Den har varit mycket regn ända sedan förra veckan men i veckan har det hittills regnat nånting varje dag, men idag har det nog varit värst. Och under bara förmiddagen idag så lyckades det bli översvämmning vid viadukten längs ök. Kika på klippet: http://www.vk.se/Article.jsp?article=210480 . Lär väl inte sluta bättre av att det vräker ner nu också, lär säkerligen bli en hel del vattenmassor på ställen här och var. Frågan är ju när det ska sluta regna, i augusti ska det ju vara fint ute. Sommaren blev på tok för kort.

J berättade för mig på lunchen sin om översvämmningen längs ök, och om att de hade sett en kille komma på vespa och precis då slog trafikljuset om till rött så han blev tvungen att stanna och sätta ner fötterna i vattnet. De hade skrattat, det kallar jag skadeglädje. Iofs hade nog jag också "råkat" skratta åt det.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback