Årsresume.

Under det här året som varit har det hänt en del grejer.
Allt möjligt blandat. Både bra och mindre bra grejer.


Jag blev gudmor åt min systerson och påbörjade körkortet i januari med en intensivkurs. I februari fick jag en morgon beskedet om att min mormor bara hade några timmar kvar, jag grät floder. Min mormor var bäst! Var på begravningen och grät ännu mer. Och så klarade jag körkortet 28 februari(tänka sig att det snart har gått ett helt år!).

I mars fick jag veta att mamma hade bokat en utlandsresa till Turkiet, Kusadasi i maj. Och så började jag vikariera även på dagis direkt efter sportlovsveckan vilket har givit mig mycket och som jag har trivts med väldigt bra. Och i slutet av månaden var första gången jag träffade J. I april umgicks jag en hel del med honom och så längtade jag efter att få fara utomlands som jag inte hade varit på 4 år. Fick även reda på att en god vän väntade barn vilket jag tyckte var jätteroligt.

Ja i maj då bar det då av och jag var rädd på flyget. Men jag fick ju lapa sol, bada och träffa trevliga människor. Att gå på marknaden och svettas och dricka ljummet vatten hör ju allting till. Beachparty med fyrverkerier. Och så i juni var vi tvugna att fara hem igen vilket kändes mindre roligt. Bokade en ny resa(som vi fick lov att avboka) och skaffade ett nytt och minst lika fult pass.

I juni var det dags att försöka nöja sig med den svenska sommaren och umgås en hel del med J. Och hux flux så var det midsommar då jag och tjejerna åt middag och hade trevligt innan vi for ut till festen där J var(efter en snabb svängom på logdansen, hahaha!), första gången jag fick träffa hans föräldrar och sova med honom. Sen kom wheels och det blev syskonmiddag och jag fick reda på att min ena syster väntar barn, igen. Sen slutade kvällen med att jag spenderade mer tid med J genom att åka runt i den fullproppade vanen där en kille ramla ut och smällde i backen(men han reste sig lika fort igen och sprang ikapp bilen).

Vännäsdagarna=tid med tjejerna och ännu mer tid med J. Jag gjorde hårförlängning och några dagar senare(25e) for jag och J till lycksele på motorveckan och den kvällen blev vi tillsammans och jag fick även umgås lite med min bästa vän som bor där. Sen sov vi i husvagnen med mina föräldrar. Har badat mer den här sommaren än vad jag någonin ens tänkte förra sommaren. Sommaren för mig var väldigt bra.

Augusti kom och gick, sen i september var det dags för alla födelsedagar. Lillebror, storasyster, jag, pappa och mamma, alla inom 11 dagar. Inflyttningsfest hos Ninni. Oktober kom och en bit in i månaden föddes lille Benjamin. Min goda väns underbara son. Vid det här laget har vi även fått veta att min syster har två bebisar i magen och inte bara en. Köpte även ett årskort på träna.

I november började man känna stressen över julklappar och fick aldrig tummen ur att börja. Men väl en bit in i december så lossnade det och jag har nog aldrig någonsin spenderat så mycket pengar på julklappar förr. Vi hann ha en familjemiddag med 18 personer av 19 medverkande eftersom inte alla skulle vara med på jul, då är det alla syskonbarn och respektive inräknade. Hann åka och köra skoter innan julafton och så hade jag en jättebra julafton.

Och under hockeysäsongen har jag hunnit vara på 3 stycken hockeymatcher och sett så himla många fler på tvn, aldrig förr har jag varit så "med" hur det går för löven, men jag har blivit mycket mer intresserad tack vare min underbara.

Nästa år vet man aldrig vad som sker, vilka grejer man tänker att man ska försöka göra till nyårslöften. Men en sak är då säker, jag ska bli moster igen till två små krabater i januari och mitt körkort fyller 1år, sen hoppas jag att året fortsätter vara bra. Mitt nyårslöfte blir nog att jag ska försöka motionera mer(träna alltså, eftersom att jag nu faktiskt har ett träningskort.).

Nu ska jag snart börja packa ihop alla grejer och göra mig själv klar så att jag är
fit for fight klockan 15, sen födelsedagsfirande.

Vi hörs nästa år, GOTT NYTT ÅR!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback