Blottarens boende.

Vi åker imorgon efter middagstid någon gång eller på fredag morgon,
såvida inte J går och blir riktigt dyngförkyld. Sen kommer vi hem lördag igen
.

For ut till baggböle tidigare ikväll, och vi begav oss ut på promenad ut till klabböle herrgård och det där. Hoppade över massor av stenar och igenom någon slags "skog" innan vi kom ut på de andra stenarna vid forsen(andra sidan älven än där vi var sist). Och jag med mina korta ben trodde att jag skulle ramla ett flertal gånger. Där satt vi på en sten riktigt länge och bara kollade på vattnet, forsen, laxarna som hoppade och fiskarna som frenetiskt försökte få sig en lax upp ur vattnet. Riktigt mysigt. Vi tänkte på det efteråt, hur mycket mer mysigt det hade varit om man hade haft en flaska vin och nå gott och bara fått sitta och njuta av allt på ett helt annat sätt.

Vi tänkte prova oss på att ta en annan väg tillbaka, i hopp om att den skulle vara kortare och enklare. Jomen pyttsan, raka motsatsen. Och ja, jag var rädd för ormar. Men nästan på fastlandet igen så kunde man andas ut till hälften, då var det bara hängbron kvar. (Jag har en fobi för broar, ser alltid framför mig att den går sönder när jag är mitt på. Men det är betydligt bättre nu än när jag var yngre. Detta gäller även små vanliga broar som man kör över. Nästan värre om man sitter instängd i en bil.) Kikade lite på folket som var på logen och dansade loss till musiken innan vi begav oss hem till J´s föräldrar där vi satte oss ner en stund.



Men det blev en mysig promenad. Har bara fått en del insektsbett uppe på hårskall´n,
men man ska se det positivt, det kunde ha varit mycket värre. Som ett plus i kanten så
sa jag att en stuga var rätt fin och fick då veta att det bodde en blottare där förut, då blev
den inte längre lika fin i mina ögon. (Att det var ett plus i kanten hoppas jag att ni förstår
att det var ironi.)

I called you last night in the hotel
Everyone knows but they won't tell
But their half-hearted smiles tell me something just ain'tright
I've been waiting on you for a long time
Filling up on heartaches and cheap wine
I ain't heard from you in three damn nights

- Åh. Jag gillar verkligen den här låten.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback