En helt vanlig måndagsmorgon.

Jag sitter just nu vaken och väntar på att de ska ringa om jobb.
Vågar inte tänka tanken på att somna om igen innan sju, och
eftersom att jag kom hem runt 20 i så funkar det ju ganska bra.
När man lix är uppe och allt redan. Men hade jag hunnit lägga
mig och somna om, då svär jag på att samtalet hade kommit
på en gång. Och då hör jag att min dator fortfarande står på
och surrar, bra sätt att hålla sig vaken när man är dyngtrött.

Skulle iofs vara bra att vara ledig, jag skulle behöva sova. Känns som att jag har varit mer vaken än sovandes inatt. Har vaknat flertalet gånger och en gång av att jag tyckte det lät som att någon gick i dörren, "en tjuv" tänkte då jag och försökte sömndrucket kika över J för att se om jag såg någon skugga. Men inte det, tur.

Sen skulle jag även behöva städa och tvätta, nu är det nästan så att jag själv
inte ens vill vistas i mitt rum, så illa är det. Vad passar då bättre om inte en ledig
dag med massor av tid? Stan skulle bara innebära spendering av pengar, och
nu ska jag inte unna mig själv så mkt mer utan börja med julklapparna istället.

Nej, nu kanske jag vågar mig på att lägga mig till
sängs igen och försöka sova två-tre timmar till.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback