Jaha, och vad är du utklädd till då?

Jag hade ingen särskilt tagg igår, även fast jag visste att jag skulle få ta
på mig nya snygga kläder, prova en helt ny frilla(eller, jaa.. bildbevis sen),
pumpsen på och hela faderullan.


Helt snorig igen. Hela dagen igår tänkte jag "jag är inte sjuk, jag är inte sjuk" bara för att allt skulle kännas lite lättare. Men när vi var ute i håkmark och jag satt i bilen när det levde om bara för att skippa huvudvärken så frös jag. Och jag frös länge efter att vi hade tagit oss till Baggis och vi då också fick sitta inne i värmen. Det måste ha varit den ordentliga varmduschen som gjorde susen.

Väl hemma sen så hann jag fixa håret med min nyinförskaffade pryl innan det var dags för tacos med mina föräldrar. Det var lite för gott så jag blev proppmätt. Men efteråt så var det bara att fixa looken och outfiten för kvällen. När jag väl var klar och klev in i vardagsrummet där de andra satt sa Rille "Det ser ju inte ut som du!" men jag kände mig ganska nöjd. Sen pallrade vi oss över gatan där förfesten skulle vara.

Det värsta som finns är nog att förfesta trött och mätt. Kände ingen större pepp förns långt senare. Men det blev Rex igårkväll. Och i ingången frågade en vakt en tjej "jaha, vad är du utklädd till då?" varpå hon svarar "jag är utklädd till idiot!" och vakten börjar skratta högt och våran lilla "hop personer" också. Visst, det är fint där inne och så, men samtidigt är det ett relativt konstigt ställe också. Men när jag och J kände oss trötta begav vi oss gående hem till honom och min lilltå gjorde fruktansvärt ont. Och imorse så är det en stor skavsårsblåsa under hela lilltån, inte konstigt att det gjorde ont.


Jag ska nog hoppa in i duschen och göra mig vardagsklar inför middagen senare hemma hos J´s föräldrar istället för att fara helunken med gårdagens sminkning. Fick ju trots allt höra med mitt stora hår att jag såg ut som en blond Magnus Uggla. Piken där.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback