Tänk om det vore sommar.

Sunkväder. Var inte särskilt kul att vara ute idag i regnet. Jag och de tre minsta
barnen på avdelningen. Resten fick gå ut senare på dagen. Tack och lov har
dagen gått fort och det är bara imorgon kvar innan det är helg. Och imorgon är
jag på en annan avdelning igen, minstingavdelningen där de äldsta barnen är
3 år gamla. Gissa om det är haklappar och blöjbyten där!?


Min ena storasyster och hennes son har varit hit och ätit middag idag, och det känns som
det var evigheter sedan man träffade dom sist med tanke på hur stor hon blivit om bebis-
magen och hur många ord lille H har lärt sig. Och imorgon kommer min andra syster ner
hit över helgen med sin son, kommer även att få träffa min underbara systerdotter. Nämnde
jag att jag träffade min ena storebror och hans son i förrgår? Bara ena storebrorsan som
blir osedd den här veckan. Och för er som inte vet, jag gillar mina syskon och deras barn!

Kommer att bli ett perfekt tillfälle att försöka ta någon bra bild som jag kan utveckla, mer
om detta kommer att komma i ett inlägg senare. Vet bara inte hur jag ska lyckas få på de
andra barnen i god tid. Men det kan säkerligen bli någon fin höstbild som jag har nytta av
åtminstone.

Dags att hänga tvätt, köra igång en till maskin, duscha, lägga sig framför tvn och slå på SATS-boxen med en kopp varm choklad. Det här ska bli en riktig slapparkväll där jag unnar mig själv. Eller så sätter jag mig ner och börjar skissa på någon bild för att lära mig mina nya pennor innan jag ska börja med mitt projekt. Och jag får så lov att vänta tills imorgon efter hockeyn för att få vara med min prins, men att längta gör bara gott så länge det inte blir allt för lång tid.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback