Risig dag.

Idag är en sån där jobbig  dag och pendlande humör, gällande typ allt.
Vissa stunder kändes det inte alls bra att jobba men största delen
av dagen kändes det bra. Huvudvärk nanting har jag haft. Värk har
jag också haft, pendlande. Och nu ikväll skulle jag ta tag i det
förbaskade vikariebanken, att skriva in mig.


Det är bara så jävla drygt! Nu mera så kommer jag måsta vara inskriven där för att kunna få jobba på dagis, kommunen kräver det, så jag tänker självklart ta tag i det för att kunna få in så mkt jobb som möjligt. Och på det flesta låter det som att man ska kunna fixa allting själv, hemma. Men jag kan inte förstå hur, eftersom att vissa grejer ska verifieras av arbetsförmedlingen för att man ska kunna gå med i vikariebanken, hur lyckas man då kunna göra allting hemma? Och eftersom jag inte fick någon hjälp av ams när jag var inskriven där och de bara skrev ut mig så tycker jag ju inte att det känns sådär superkul.

Är hittills ledig imorgon(de kanske ringer imorgon om jobb, vem vet).
Sen är det jobb ons-fre i ena tvåan, där jag var idag. Sen helg. Efter
helgen blir det jobb på dagis två dagar, på den avdelningen där jag
var förra veckan. Faktiskt riktigt skönt att veta i förväg.

Allting blev lite för mycket på samma gång och det kändes bara så jobbigt så några tårar fick trilla. Liten lättnad men ingenting lyckas gå framåt för det. Jag skulle bara vilja mysa ner mig i soffan med J, då skulle jag må bra. En enda tanke i mitt huvud nu "imorgon, imorgon, imorgon".

Ibland är hösten bara så jobbig. Även om den kan ha sina
ljusa stunder också. Men man saknar bara sommaren.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback