Jag vill köpa bil.

Jag sitter och kikar på bilar på blocket för fullt. En fördel vore ju ifall att man
visste lite mer om vad som är bra och vad som är dåligt. Man vet väl några
få grejer men väldigt långt ifrån så mkt som man bör kunna.


Får göra så att jag kikar ut några som verkar lite intressanta för mig, exempelvis att de går billigt och att det finns sommar och vinterdäck så att det inte blir en extrakostnad där och gärna att den är skattad och besiktad tills en bit in på år 2009. Man vill ju inte börja med det på en gång ifall man köper en så att säga.

Imorgon ska jag be J kika lite på annonserna och se vad han säger. Han är mycket kunnigare än vad jag är och därför är hans åsikt väldigt viktig innan jag ens börjar fundera på om jag kan låna en del av pengarna av mamma och pappa för att lägga ut på ett bilköp och så kan det ju vara bra att veta sådant utifall att man ringer på bilen.

Som du kanske förstår så känns det inte som att ett bilköp ligger allt för långt borta i framtiden. Skulle vara väldigt bra att kunna ta sig till och från träning hur som helst och lite sånna där vardagliga grejer som att hälsa på vänner, min fina och göra ärenden när man känner för det. Men först måste man ju se om det finns något lämpligt som kanske passar.

Har jag nämnt det? Att min lillebror är på g att ta körkortet också och då lär vi väl fightas om vem som ska få ta lillbilen så den dagen han grejar det så lär det bli ännu svårare för mig att få låna den. Därav skulle det kännas skönt med en egen också. Och att kunna låta sina egna grejer ligga kvar utan att måsta ta in allting jämt. Tänk om man kunde skaffa en riktigt fin bil, om man så hade råd bara.

Jaja, nu har jag babblat på för mkt om det här men jag har inget annat
att göra. Ska lägga mig och glo på tv innan jag försöker sova igen.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback