Magsjuka.

Först ska jag börja med tre bra saker. Just hemkommen efter jobb som jag faktiskt orkade med utan att vara helt död nu, jag behövde verkligen vilodagen igår. Jag sitter för tillfället och äter mellanmål, första lussebullen för i år och ett stort glas nyponsoppa. Men det bästa av allt, det är att jag fick in min lön idag! GLÄDJE! Bara en sådär 2 veckor senare. Så utifall att jag inte får in jobb imorgon ska jag försöka göra bort de flesta julklappsinköpen så jag slipper stressa ändan av mig senare.

Nu till en annan grej...
Jag hatar magsjuka. När jag får magsjuka(och inte bara har det bakvägen) så blir jag som ett litet barn. Att kräkas är bland det värsta jag vet, jag bara grinar och grinar för att det är så fruktansvärt obehagligt. Det förklarar kanske hur mycket jag ogillar den sjukdomen. Jag vill alltså inte ha det och vill gärna hålla mig så långt bort ifrån det som möjligt. Som när de flesta här hemma låg sjuka, jag var inte ens hem på två veckor mer än in en snabbis och hämta lite rena kläder utan att gå på toaletten eller prata med någon.

I förrgår fick jag veta att det satt igång på jobbet, igen(nu på en annan avdelning än tidigare), och att det var ett barn jag hade hjälpt en del under dagen. Jag har hittills inte fått sjukan. Idag när vi är ute så är det ett stackars barn som kräks ner hela sin overall, twice. Jag blir den person som får bära barnet med utsträckta armar i bara händerna(småtungt? ja) och därefter ska torka bort det värsta. Är man en person som inte klarar av magsjuka så klarar man knappt av att höra någon kräkas(hulkningarna) eller se klegget.

Jag står där och torkar medans jag håller andan så gott jag kan. Oj, fan det kändes som allt jag hade i magen vände på sig och ville upp. Vänder mig om för lite frisk luft innan jag fortsätter. Den här gången blir det ännu värre, nu får jag sånna där hulkningar själv samtidigt som jag försöker att bita ihop. Men när man då hostar också, då vet man att det är nära. Som tur var så hade jag vänt mig bort från det hela och andades vid det här laget frisk luft. Efter att jag sansat mig får jag bort det sista och kan sätta barnet ner medans jag själv städar undan allt papper, spritar allt jag kan och stoppar sedan undan allt skräp i soppåsar.

Får inte jag magsjuka nu, av att ha varit uppe i det här, då är jag lyckligt lottad och jag kommer vara så glad så att det inte finns ord. Men sånna där grejer sätter ju igång lite psykiskt också och man känner efter lite extra noga hur man egentligen mår just för tillfället. Det är bara till att hålla tummarna nu!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback