Bloggtorka med nyårsberättelse.

Jag lever. Det är bara det att jag inte har haft tillgång till att sitta vid datorn,
eller jo jag har väl det men jag vill ju samtidigt kunna sitta och föra över bilderna.


Mitt nyår var kul!
Åtta på morgonen var vi på väg 3 pers i en fullastad volvo med två skotrar på släpet. Och efter att vi hade kommit fram till rönnbäcken(ett ställe rakt ut i skogen) så droppade de andra in eftersom. Vi var 13 personer som skulle spendera detta dygn tillsammans. På med alla varma kläder och ner med fikat och iväg med skotrarna till ett ställe där vi grillade, killarna körde skoter och vi tjejer körde på teamwork. Helt galet kallt men samtidigt mysigt. Väl tillbaka i huset satt vi allihopa slitna och trötta tills det var dags att byta om till badkläder. Då var det badtunne och bastningsdags, bastun var riktigt varm och vi tänkte gå ut och svalka oss i badtunnan för att det borde vara lite svalare där, men satan så sjukt varmt! Har aldrig någonsin varit med om att det varit så varmt förut, det kändes som att skinnet frätte sönder och man blottade kötte på kroppen. Klev aldrig i där nå mer, svalka sig fick man göra genom att rulla sig i snön.

Vi tjejer drog oss tillbaka för att vi skulle få duscha först, och så gjorde vi ju självklart slut på varmvattnet i det huset där vi skulle bo så de andra fick duscha i ett annat hus om dom inte klarade kylan. Sen satt vi där på madrasserna och piffade upp oss medans karlarna fixa utstyrseln och gjorde klart käket. Tacos, det satt som gjutet i magen. Sen var vi igång. Massor med musik, prat och skratt. Vid 12slaget stod vi ute i ca -15 grader och frös häckarna av oss och kikade på raketer. Senare den här natten skrattade jag så att jag grät när vi sjöng Poison, tårarna bara rann men kul var det.

Tillslut lyckades vi ju iallafall somna 9 pers i samma rum, hey hey kollektivboende!
Dagen efter var ju riktigt kul när det var städning och packning som gällde, tur man inte
var så jäkla bakis. Det är nog det bästa nyåret jag varit med om.


Bild 1&2; på dagen. de åkte bob, skrana och trickskidor ner.
Bild 3; dom tyckte det var varmt och kastade sig i ån.


Bild 1; me. Bild 2; vi. Bild 3; ngn raket. Bild 4; just efter tolvslaget.

Sen dess har jag mest haft mystid med hjärtat. Vi har sett semifinalen JVM hockey, sett Yesman på bio(rolig film, helt klart sevärd!), fikat hos farmora och lite sådär. Ikväll så är det bara att hålla sig vaken, vi ska se JVM finalen klockan 01.15 och hålla tummarna för sverigepojkarna som spelar ruggigt bra hockey.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback