Hur jag har råd?

Jag blir förvånad när någon skriver till mig "Hur har du råd att shoppa så mkt?".

Jag, shoppa mycket? Visst vanligtvis köper jag något varje månad, eller beställer efter.
Men, nu på sistone så har det blivit lite mer. Det finns något som heter REA, allt jag köpt
har jag köpt på rea förutom jeansleggingsen och ett linne, och förutom doppresenterna
och ena födelsedagspresenten. Jag gillar de jag köpte idag skarpt, provar dom om och
om igen men funderar på om jag ska lämna tillbaka dom, som sagt, jag tycker dom var
lite väl dyra för att vara ett par jeansleggings.

Hur jag har råd? Prioriteringar. Jag är sällan den som festar(visst, det är mer nu under sommaren)
och ännu mer sällan går ut och spenderar 100 kronor i inträde. Jag prioriterar att unna mig andra
saker istället som räcker mer än en kväll. Och pengar får jag när jag jobbar, inget skumt med det.
Och ny i vår har jag sparat pengar dessutom, så att jag har under min obetalda semester. That´s it.

_______________

Har suttit och kikat på `Seven pounds´, faktiskt en bra film där några tårar
spilldes innan jag var tvungen att hoppa i duschen och bli människa igen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback