Shoppoholic.

Ibland så undrar vars mina gener kommer ifrån gällande shoppingsyndromet.
Förmodligen morsan, men samtidigt inte. Ja, jag var på stan igår och shoppade.
Tanken var att jag skulle hitta en klänning att ha på bröllop och gå in på banken
för att beställa ett nytt kort där chipet vill fungera.


Eftersom jag skulle in till stan i värmen så klädde jag mig svalt. Mina egengjorda jeansshorts och ett linne med en tunn gina tischa över och sandaletter(gladiatorstuket, med liten klack). Väl där så spatserade jag in på skopunkten, första tabben. Kom ut med ytterligare 3 par nya skor, fast iofs bara 398:- fattigare(tacka vet jag rea och ett par gratis). Ena paret lär jag bo i under sommaren, låga, fina och sköööna. Sen in på GinaT där jag fann två tischor för 50:-/st samt en tröja för 99:- och ett supersött linne för 149:- med knappar hela vägen framtill. Bara somriga färger, precis som jag lovat mig själv. Ja ni märker vars det bär av va? Och då hade jag inte ens inhandlat klänningen, varit in på banken eller ens hittat doppresent ännu...

Klänningen fann jag inne på Nicole, en klänning från VILA. Dock minst en storlek för stor, men det funkar tack vare bandet baktill. På rean dessutom 280:- ist för 399:- är bra. Och jag var ju tvungen att ha något som kändes lite finare. Hade det inte varit för försöket med chipet då så hade jag förmodligen glömt bort banken. Men nu gick jag dit och ska få ett nytt kort(YES!!) efter krångel i typ 3 månader(?). Har inte riktigt tagit mig tid till att ordna det förns nu. Nu slipper jag skämmas mer för det.

J hade inte slutat jobba än och jag orkade inte gå hem bärandes på allt. Samtidigt som jag kom på att jag kunde passa på att göra bort köpet av doppresenter till tvillingarnas dop nästa helg så att jag inte gör det i sista minuten vilket man annars kan ha en tendens till att göra. Men tillslut blev det nog bra, efter att ha skippat de vanliga grejerna som ändå någon annan kommer att köpa.


Rätt skön klädsel för en dag på stan. Och jag gillar mina
avklippta jeans. Snacka om ekonomiskt om int annat. :)


Från Gina Tricot.


Och så skorna från skopunkten.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback