En gnutta.

Jag vaknar till men vänder på mig och drar täcket över huvudet flera gånger om
efter att ha kollat att solen inte strålar varmt ute. Försätter mig i drömmarnas värld
där jag ska på bal med en egensydd klänning jag bränner sönder med strykjärnet
för att jag slinter, försöker frenetiskt laga hålet med hårt papp tills jag inser att jag
är utanför ica och någon går lös med en yxa i ett garage. Alla andra står ute och
försöker ta sig hem utan bilar(även om det bara är 2 kilometer). Alla ansikten är
välkända, men alla är så små vuxna. Så medvetna men som 5 i växten. Vaknar
upp för 7e gången och ser solen, skyndar på med bikinin och direkt den är på
plats så är det molnigt igen. Suck.

Imorgon då, får jag sol då? För en stund brakade åskan lös, och det som "bara"
skulle vara lite molnigt idag enligt vädret. Jamen kör upp något långt där bak på
er. Ni ljög.

Meja är sällskapssjuk och sitter fast i mina hälar, kanske för att det bara är vi och kisse
hemma. Inte ens "Snoris"(Doris) är ju hemma och kurar ner sig i korgen med henne, och
jag tänker inte ligga i den heller. Punkt. På med löpskyddet så får hon ligga vars sjutton
hon vill. I love her anyway.

Puss.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback