En lång helg.

Jag håller på att rinna bort. Sitter fortfarande i bikini, fast på mitt rum.
Det gör det inte bättre att jag brände mig en aningen idag när vi var
och badade i Kassjö(jag, mamma och ungarna).


Tänker pallra mig utomhus en stund där luften blivit lite svalare.

I fredags såg vi som sagt fotbollen, drack några få bärs och for in till Tc en
kort sväng, det var trevligt. Tills jag på hemvägen blev lite känslig.

Upp klockan sex på lördagmorgon för att duscha innan bilresan till släktträffen i Jörn(på campingen). Vi var framme ett tag innan tio och fick börja slåss med myggen. Värmen var vansinnig även där. Fick höra på om lite släktforskning, bland annat att en förfader fick 15 barn(!!). Sen var man tvungen att kasta sig i sjön, det gick inte att kyla ner sig på något annat sätt(första doppet för i år) och därefter for jag och J och kollade inne i Jörn en sväng, med ac i bilen så var det grymt skönt. På vägen hem stannade vi vid en annan sjö, han skulle prova kasta lite med spöt. Där steppade jag runt för att alla insekter inte skulle äta upp mig och J fick en fin liten abborre som kastades i igen. När vi skulle tillbaka så sjönk jag genom sanden till över fotknölen, skitäckligt. Jag hade bara ballerinaskor på mig. Väl tillbaka fick man snabbfduscha i "enkronorsduschen" och göra sig klar för fotografering och middag. Att vi rymdes på kortet tillslut är ett under. Vi var 124st som åt(och då åt inte alla som varit tidigare under dagen, snacka om mycket folk). Sen fick man fara tillbaka och förtära det man kände för. Och för första gången i mitt liv så åt jag älghjärta, läskig konsistens men helt ok smak.

Sen brassade jag och J hem där vid halvelva på kvällen, vi kunde ju inte missa wheels helt och hållet. Vid tolv kom vi hem och gjorde oss i ordning för att cykla ner på stan där vi tog oss nå öl och träffade folk samt åkte runt i Antons glidarbil. Fyra kom jag isäng. En 22 timmar lång dag är för mig väldigt lång, trött som jag vet inte vad och slocknade fortare än jag hann minnas.

Och igår så var vi ut och badade i kassjö, hur härligt som helst. För att sedan
fara till J´s föräldrar och avnjuta goood middag och efterrätt. En härlig helg då
vi hann med mycket helt enkelt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback