Shopping once again.


Sätta upp morgonfrillan med en hårsnodd och två hårnålar, fylla i ögonbrynen och
måla fransarna, sen klar och redo för att bege sig. Åh sommar, är det inte underbart?
Det krävs såå lite för att det ska se så fräscht ut. Really like my hair today, oborstat.


For hem och bytte brallor och tog med mig lite annat samt träningsgrejer innan jag brassade iväg mot kajen. Justefan, det årliga tivolit är ju här nu, vilket upptar hälften av alla parkeringar. Men jag fann mig en. Och i blåsten(stormvarning, det  blåste cyklar när det blåste som värst en tväris) tog jag mig upp till Gina där jag fann skjortan(åsa heter den), äntligen! Har ju den blåvitrandiga och gillar den grymt mycket och ångrade redan då att jag inte köpte två. Dom sålde slut på ett kick och jag trodde aldrig att jag skulle få chansen igen. Men nu så, nu har jag en vit också! SÅ NÖJD! Köpte även en t-shirt av tunnare tyg med en ficka på vänster bröst.



Monki och only öppnade ju här i stan för ett tag sen och jag har aldrig varit inne där förns idag. Only kändes litet och lite väl fullpackat men med snygga jeans. Lämnade dock butiken utan en påse. Spatserade bort mot monki och på vägen såg jag studenter sitta hos frisören för att fixa håret inför balen(den är ikväll på folkets hus), fick minnen om när jag själv gick på balen för 2 år sedan. Vi hade åtminstone sol. Men ja, monki som sagt. Snacka om mysig butik. Musik, lugn atmosfär och bubbliga, färgglada plastgrejer i hela butiken. Och jag köpte en mindre mullvadsfärgad liten väska med ett långt band. Är så less på min svarta stora om man ska iväg och festa. Den här rymmer det jag behöver, mobil, kamera och pengar(kort). Sen så kan den ju bara hänga över axeln också utan problem, för endast 50:- (det här var något jag var ute efter att hitta idag också, så jag blev såklart ännu en gång väldigt nöjd!)



In på rut m.fl och köpte en klänning/tunika i korall/svart. Har en liknande svart/vit men som jag köpt på gina en gång för längesen nu. En som jag använt flitigt men dock inte på slutet då jag tycker den känts lite för sliten på något vis. Så nu kan jag byta plats på den och den nya. Hur bra är inte det? Och på h&m köpte jag en ny bikini och ett par strumpisar.


2 timmar senare gick jag supernöjd ner mot bilen med endast tio minuter av tiden kvar.
Har även inhandlat mjöl(blir tunnpannkaka till middag) och en glass jag ska äta strax.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback