Monstret - Josef Fritzl.

Eftersom J skulle köra in sin nya skoter lite(5mil rättare sagt) så blev klockan en del och jag ides inte fara till honom, han kom hit istället och vi tänkte ju se Medium som vanligt. Vi hade totalt glömt bort att det var Monstret - Josef Fritzl istället, vilket vi såg.

Att en människa kan vara så hemsk är svårbegripligt. Man tänker tillbaka vilken situation man själv var i för ett år sedan, då satt dottern fortfarande inspärrad i källaren med några av barnen. Hela mitt liv, när jag gjort något roligt har hon/dom suttit där nere och plågats. Att ingen någonsin inom sociala(som hade varit på hembesök 21 gånger sedan -84) krävde att få se källaren, eller att någon blev så pass fundersam att dom ringde polisen. Visste frun om det men vågade inget göra? Det är så svårt att begripa att det ens fått inträffa. Som bäste vännen(ej längre) med fru sa, om det ändå bara hade varit att han hade slagit frun och barnen. Det är tragiskt, men jag håller med dom. Det hade varit lindrigt jämfört med vad dom fick stå ut med. Samtidigt tycker jag det var riktigt modigt av vissa personer att sitta och berätta om detta. Som några av vännerna, han som byggde källaren utan att veta om vad den skulle användas till, fruns syster och gamla grannar.
Missade du detta så går det en repris 29/3 som du kan se.

Usch.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback