Bara en barack kvar efter finanskrisen.

Har varit en ganska slapp och lugn helg, mestadels iallafall.

I lördags så tog vi en tur på J´s nya skoter som han hade köpt på torsdagen. Betydligt mycke skönare att åka på än den gamla trots dom väldigt guppiga lederna. När vi nästan var framme vid vårat mål så träffade vi skoterpolisen, två stycken. "Shit, tur att han inte drack något igår och att inte jag kör" var det första jag tänkte. Dom kollade allt! Det var lite som badcop and goodcop över dom. Den ena verkade mest intresserad och den andra mest bara sabotagevillig, hur får två sånna jobba ihop? haha. Och mina "skoterskrik" har kommit tillbaka, vafan jag blir ju näst intill livrädd när han stegrar med mig på, tänk om jag skulle tappa greppet. Men vi tog oss hem helskinnade och jag hade en ond rumpa och trött kropp. Ska jag nämna att jag fick världens träningsvärk i ryggen av det här iom att man spänner den hela tiden när det är guppigt, tror aldrig jag varit så öm i ryggen förut.

Juste! Vi såg ju lövångersrevyn, henrys sjukstuga i lördags efter en hastig utemiddag. Gud vad kul den var! Det är så härligt också att höra så många personer sitta och skratta samtidigt också, ung som gammal, kvinna som man(pojke/flicka). "Ni vet finanskrisen, när den är över så kommer det inte finnas så mycket kvar av vita huset, kvar kommer bara en svart barack att stå." Ni hajar va? Haha. Dom var verkligen duktiga på det dom gjorde. En riktigt kul grej att gå på, och det var ju som det vi sa till varandra på alla hjärtans dag, att vi går och ser den där och gör något istället för att köpa en massa även om vi köpte en pyttegrej var ändå och gav varandra.



Sen var det bara fotbollen och lite öl/cider som gällde och förslappning
resten av helgen. Men det var skönt och nu är vi taggade på fjällen till
helgen.


har du haft en bra dag? :)

2009-03-30 // 19:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback