Äckliga, sura gubbj*vel till vakt.

Fredagen på jobbet rullade på och jag fick bege mig hemåt vid fem(först hem för att hämta kläder och sen ut till gubben) varpå en dusch, göra sig iordning och äta skulle hinna göras innan halv sju då vi begav oss mot hockeyn. Som för övrigt sög i fredags då dom förlorade, stort. Men vi gjorde en trevlig sak av det ändå och tog en öl i periodpauserna.

Efter matchen begav vi oss på en liten hemmaförfest där tiden rann iväg och vi till slut tänkte att "jamen vafan vi följer med de andra ut den korta tid som är kvar av kvällen då inträdet var gratis". Det hela slutade skitkasst, en rackarns vakt som sabbade hela vår kväll för att jag inte tänkte på att jag kastade en flaska, som jag sedan plockade upp(den höll alltså). De beskyller J för att ha gjort det, men jag erkänner att det var jag som gjorde det och att det var dumt, men att jag plockade upp den. Den vakten ville inte släppa in oss sen. Men jag försökte 2-3 minuter senare och jag kom då in, behövde inte ens plocka upp leget. Medans de fortfarande vägrar släppa in J och beskyller honom fortfarande trots att jag erkände. De han pratade med hade inte ens sett om "han hade kastat den" eller inte. Det slutade med att vi stack därifrån och jag var så flyförbannad. Det är väl fan kränkande att anklaga någon som inte ens gjort något!! Kan ju säga att man inte blir sugen på att fara dit igen iallafall.

Lördagen var lugn och vi såg hockeyn som denna dag var mycket roligare att se, bättre spel, bättre stämning och mer mål(hela 9st allt som allt). Ganska pendlande match, och tyvärr var inte pucken på deras sida de ofantliga gångerna den kunde ha suttit där inne. Det ända tråkiga var att vinsten skulle komma i förlängning och att de då bara fick 2 och inte 3 poäng att gå hem med efter matchen. Men det var ändå glädjande att se den matchen mot för den i fredags. Efteråt for vi runt överallt för att finna ett ställe där vi kunde hyra Johan Falk, vapenbröder(2an), köpte gotta och begav oss hem för att först göra en gourmetmåltid bestående av hamburgare. Haha.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback