Härliga fredag!

Idag har jag en ledig dag. Så jag har begett mig hem, hem på riktigt nu för dagen.
Jag rensade färdigt bland alla bilder imorse så att det bara är att bränna ut dessa
tretusen som lagts in sedan i slutet av December -08(helt sjukt vad många egentligen!).
Lättnaden är enorm, påbörjade det för 2(?) månader sedan och det hade stannat av
totalt. Efteråt tog jag mig en värmande dusch och gjorde mig klar för dagen, det är
så skönt med att börja den och känna sig fräsch.


Ja, hemkommen är jag och det första jag tog tag i var mitt tvättberg, sortera och börja tvätta. Kan vara bra att få lite rena kläder(även om man har massvis i garderoben egentligen). Det är skönt att veta att man har mycket tid på sig att vara hemma och bara tvätta upp allt, det är inte alltid man har tid med det, speciellt inte på dagarna då man jobbar och man inte är hemma medans tvättmaskinen lix ändå är upptagen hela tiden. Och så är det första gången jag är hemma en längre stund på 2 veckor. Att det var magsjuka här i huset i 9 dagar spelar en stor roll i det hela.

Ska bege mig förbi på "dagis" sen också, där jag jobbade mycket förut och hälsa på. Efter att ha träffat på M på affären känner jag mig lite skyldig att göra det såhär idag när jag har en ledig dag. Men det kan nog bli trevligt, inväntar bara att lunchrasterna ska sätta igång där borta.

Ps. Det är skönt med ett internet som går ganska snabbt och att man
vet att det kommer att fungera hela tiden utan att lägga av. Ds.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback