Sticka!

Jag har bestämt mig nu. I flera år(sedan högstadiet) har jag tänkt ta tag i det där med att sticka litegrann, men ju längre tiden har gått desto mer har det fallit ur huvudet hur man exempelvis stickade aviga maskor(räta har jag kunnat sen jag var 7). Tog tag i detta nu och fann en jättebra sida som färskade upp mitt minne om detta, och hur man maskade av för bästa resultat.

Har nog tänkt att det ska bli en stor och härlig mössa till min systerdotter till att börja med så jag måste inhandla en rundsticka samt lite garn och hämta upp mina vanliga stickor hemma. Så jävla simpelt att kunna sitta framför tvn och glo samtidigt som man gör detta. Kanske att jag tar tag i att göra nya lovikavantar till mig någon gång då mina(som jag älskar!!) är helt trasig i ena tummen. Jag får se hur det blir med det här, men jag känner mig sugen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback