Kidnappad.

Lever jag idag, jag gör nog det. Trots en hangover som fått mig att dricka en liter isvatten och mer än en halvliter mjölk. Bortsett från att jag måste få i mig en himla massa vätska mår jag bra men är lite trött.

Gårdagen. Ojoj. Var börjar man?
Vi i familjen+allas respektive hade planerat in middag och lite fest för mamma och pappa som fyllt år båda två, och speciellt pappa som fyllde 60 i år. Dom hade inte en susning och blev kidnappade med ögonbindlar och en vilseledande biltur och hamnade endast 150 meter från hemmet, hos min bror(Dit även syrran med familj och min ena bror hade kommit ner hemifrån dom för att vara med, utan att mamma och pappa visste. Så allt som allt var vi 19 personer och bara familjen då det var 3 barn som fick vara på annat ställe för kvällen). Där stod vi alla på baksidan med fördrinkar som det skålades med. Därefter fick vi mat i magarna, paj och tacogratäng, sallad och vin med kaffe och avec efter maten innan alla grabbar(inte barnen då) skulle iväg på Lövens första hemmamatch för säsongen(om man bortser från de som inte räknas in poängmässigt i tabellen) så vi damer var hemma med barnen och hade det trevligt tills dom kom tillbaka glada i hågen eftersom att Löven vann med 4-1 mot sundsvall.

De fick slå sig ner och prata av sig lite medans jag och ena syrran fixade iordning lite inför våra lekar som sedan drog igång med 4 olika papper där man skulle kunna kasta om bokstäver, veta vad barn beskrev för grej, para ihop slangord med den rätta betydelsen och veta vad tex kort byxa är för stad/ort i Sverige. Därefter var det dags för sätta knorr på grisen som blev tätt följd av pennan i flaskan med ögonbindel. Rättandet av papper gav dom en liten paus inför sista tävlingsgrenen "vilket av dessa två öl är NorrlandsGuld", självklart med ögonbindel då också. Blev en hel del skratt under tävlingarna. Extra roligt när nästan alla är tävlingsmänniskor också. Allt slutade med en jämn statistik men med ett vinnande lag.

Mer prat, skratt och dricka innan jag följde med min ena syster och min brors tjej ut på Pipes där det var smockat och ett rockband som spelade. Fick en känsla av att jag pratade med en transa i väntan på att få min cider men vågade självklart inte fråga. Träffade en och annan gammal fena, vissa som man inte sett på 4-5 år om inte mer. Men for hem tidigt, som tur var. Slocknade redan innan jag la huvudet på kudden nästan.








Nu är det dags att ta på sig vettigare kläder och bege sig till affären och handla.
Lovade karln att göra det när han är och fiskar. Måste ha något gott ikväll tror jag.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback