Ja, jag är lycklig. Ja, jag är lycklig!

Ursäkta, men helvete vilken bra dag jag har haft idag!

Har hunnit med extremt mycket. Stan i lite mer än två timmar med Ninni och en del plagg funna åt henne så for jag iväg på nästa grej och kikade på en sak med hjärtat. Efter det så satte jag mig i bilen och brassade iväg till hippologum. Bara att svänga in dit kändes väldigt annorlunda, var över 2 år sedan jag ens var inne i stallet just där.

Väl innanför dörrarna tog jag ett djupt andetag, det luktade precis som jag mindes det, häst, och jag drog på smilbandet som attans. Kollade anslagstavlan innan jag begav mig nedåt..

..började med att kolla vilka hästar som fanns kvar och insåg att det inte var så jättemånga, men några av mina absoluta guldklimpar fanns allt kvar, samt 3 av mina gamla sköthästar/ponnys. På ridskolesidan. Insåg att jag inte vågade gå in till så många andra förutom gamla godingar som jag "kände" tidigare, skulle ju inte ha en susning om hur dom skulle bete sig eller om de var snälla eller lite surmulna. Inne i "min" bruna springares(hoppare)(Zack) spilta mådde jag så jävla bra av att få se, klappa och lukta på. Jag var i himmelriket. Min dressyrprins fanns också kvar(Blue Eye), fick skina upp många gånger inombords av glädje.

Sen när jag stod inne hos en gammal goding(Baloo) och såg några småflickor i 7-8års åldern göra sina ponnys redo för ridlektion tänkte jag på hur underbart härligt det var just innan då man fick prata en massa med dom i ridgruppen, jag saknar helt enkelt att få prata så med Emma, Erika, Hanna och Linn. Eller ja, är nog mest för att det var så kul som jag saknar det. Att sedan få leda hästen ut i ridhuset och sitta upp i sadeln för att sedan rida ett underbart pass för en bra ridlärare. Få göra lite skänkelvikningar, fram&bakdelsvändningar, öppna & sluta, skritta, trava och galoppera. Få hoppa oxrar, kombinationer och allt sådant.

När jag satt där på läktaren och tittade på dessa flickor och alla ponnyer, såg de lite smått för långa tyglarna och allt som hör till innan man lär sig allt. Att jag själv var där en gång, att hästar har varit det jag haft störst intresse till genom tiderna, jag red fast jag var sjuk och gjorde det med glädje. Jag var där minst 4 gånger i veckan när jag var mindre, trots att jag skulle hinna med fotboll och innebandy. Helt innerligt så önskar jag att jag var 12 år igen och var där så ofta jag kunde. Vill kunna återuppta hästar i min vardag och ha det som min hobby, mitt intresse.

Varje lukt, ja hästskitlukten, och att lukta på träns, hö, spån och se allt gjorde
mig så nostalgisk och verkligen få mig att inse vad jag saknar mest just nu.
Måste ordna på något sätt så att jag får rida snart. Dessa mäktiga djur, de är
helt underbara!

(Var inte meningen att allt skulle bli kursivt men det går inte att ändra för det här inlägget, måste säkerligen starta om datorn för det och det känns ofantligt drygt så att så här får det bli.)
Zack, Baloo och Blue Eye(Bubblan)(Blue Eye´s ögon är ju extremt fina med det blåa!).


» mira

Jag förstår precis vad du menar!

2009-09-29 // 10:56:45

OMG! såå många gånger man har ridit på dessa hästar. Det underbaraste <3 hihi, nu låter jag som om jag vore 13 igen :D

2009-09-30 // 00:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback