Blev så mycket bättre än jag trodde från början..

Det var sjukt igår!

Om jag nu var opepp innan så kan jag meddela att det ändrades. Helsickes så trevligt det blev. 42 pers som käka och 4 som dök upp just efter. En hel del, blandat folk. Och mina klämmor utan strömming blev så hiskeligt goda. Och att vi betade av 6(?) snapsvisor under bara middagen gjorde ju sitt också. Blev en hel del av det goda, men jag höll mig precis på den nivån jag ville vara på. Inte för mycket alltså, som det blev för vissa andra. En av dom var min sambo och helpyttes så jag fick garva! Vi kom bland de 6 första och for bland de 8 sista. Folk började trilla av redan vid tolv, vissa pga för mycket dricka, vissa pga jobb dagen efter och sådär. Men det var som allra roligast i slutet och jag grät av garv åt killarna när dom stod upp och sjöng för fulla halsar. Vi lyckades nästan trycka en och en halv burk bullens med bröd. Cykelturen hem kändes lite riskabel men hem kom vi och fort slockna vi båda två.

Idag har det alltså varit lugnt och inte särskilt många knop. Inte särskilt bakis, men vi laddar upp inför ett nyt strömmingskalas ikväll som vi ska infinna oss på om mindre än två timmar. Vet inte om jag ska hålla mig nykter eller om jag bara dricker litegrann. Men lugnt för min del blir det iallafall.


Har mängder med bilder, men som vanligt vet man inte hur många som är sugen på att bli upplagda hur som helst på internet. Så det här får räcka.. Bl.a långbordet, jag själv, bajamajan, sången för fulla halsar och bullens.







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback