Jag och Birk.

Vilken dag! Jag är lyrisk. Överförtjust. Lycklig. Ivrig. Imponerad och Nöjd över mig själv.
Det handlar om hästar. Var och provred idag, det var hur kul som helst!


For dit efter middagen och var rent ut sagt skitnervös. Så nervös att jag hade huvudvärk(man brukar väl få magont?). Men hon var jättetrevlig. Och så var det hästväljardags. Svårt när man inte har ridit på tre år att veta hur mycket man klarar av på en gång. Det blev Birk. Genomsnäll och supermysig. Nordsvensk är vad han är. Fick ett stort förtroende att göra iordning honom och bege mig ut på en runda själv för att känna hur det kändes och om han var lämplig för mig.

Förstå känslan av att sätta sig på hästryggen, känna att man kan kontrollera detta mäktiga djur med mycket kraft och krut i. Känslan av att höra hovarna mot marken, rytmen i traven och farten i galoppen. UNDERBART! Fan så jag har saknat detta. Det kommer att vara jag och Birk på onsdagar efter jobbet.

Vad som synd är, är att det är så få vänner som är intresserade av hästar. Än mindre de som är det och inte har tid med det. Men är det någon som skulle ändra sig så skulle det säkert ordna sig iallafall. Tvåhundra kronor i månaden för en gång i veckan är inte alls farligt.

Åh, jag är så glad!! :)


Hade dock bara mobilkameran. Men detta är Birk.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback