Jul 2010.

Jag har stängt av och kopplat bort det här för att bara njuta av julhelgen som varit helt underbar.

På julafton så åt jag den traditionella jullunchen som vi alltid brukar äta(men som jag inte fick förra året då de var på annan ort), blöta. Tillsammans hade vi alla 11 trängt ner oss runt köksbordet. Sen blev det lite soffmys med titt på Sune´s jul innan det sista med julmaten förbereddes innan de andra kom och Kalle skulle börja.(Fick en chock när jag såg julklappsberget som låg på mammas och pappas säng, för att de inte hade fått plats under granen). Hjärtat kom, storebror med familj kom samt lillebror  och farmor så vi blev hela 18 pers, 4 hundar och så lille kisse. (Och då kunde vi ha varit 25-26 pers om alla hade varit på plats.) God mat och härligt julmys med underbara familjen.

När tomten väl kom och knackade på var det blandade reaktioner bland barnen, men ändå så otroligt modiga. Jag hade aldrig drömt om att jag skulle få så många fantastiska julklappar, mamma och pappa hade verkligen hittat av grejer jag skrivit på önskelistan hemma men aldrig nämnt. Bland annat en kaffemaskin som jag suktat efter och var nära på att köpa till J i julklapp veckan innan jul. Ett par vinterskor med högt skaft som jag kan ha till jobb, skoterturer och allmän utevistelse. (Var dock lite problem med storleken så vi lämnade tillbaka de, köpte ett par andra igår och sen så lyckades jag finna en butik av en slump idag med de första skorna inne, så de är undanlagda och imorgon är de mina). Och så fick vi ett våffeljärn som stod på listan de fick.

Men där var inte kvällen slut...

För vi for vidare till J´s familj där vid halvåttasnåret på kvällen för att hinna med julklappsutdelning, lite kaffe, glögg och prat. De andra droppade av eftersom och kvar att vi med hans föräldrar och började spela ett spel som de tyvärr vann(på fusk, host!). Vi var hemma runt tolv, så det blev en lång och mysig dag. Med trötta själar morgonen efter.

Vad jag fick av gubben min? Ett presentkort på onoff som sponsring till systemkameran jag nu verkligen ska ta tag i att spara ihop till. Och ett jättefint litet fotoalbum där de första framkallade systemkamerabilderna så småningom kommer hamna. Finurlig hade han varit också, presentkortet låg nämnligen i en av dessa fotoalbumssidor. Imorgon ska jag ta ut en slant från kontot och lägga till sparandet(har insett att det blir lättast så).


Har inte alls många bilder på min egna kamera(vågar knappt använda den för att
den hålla på att gå sönder helt). Ska norpa från pappas systemkamera när tid finns. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback