Jag vill inte sova där.

Jag vaknade vid första ringningen imorse, 04.45 men lyckades ligga kvar till andra ringningen klockan 5 iallafall. Jag blir lite sån när jag ska upp tidigt, är så jäkla rädd för att försova mig så då inbillar jag mig att jag är pigg istället. Kan verkligen inte klaga på trafiken imorse heller, det var grymt härligt.

Vi hade kunnat börja senare eftersom första barnet kom kvart i sju. Men det kunde vi ju aldrig veta innan, vi visste bara att det skulle bli en speciell dag då den skulle bli kort. Men den har varit bra och faktiskt riktigt rolig. Men vid läggningen av de barn som skulle läggas idag så var en flicka så himlarns söt.(Hennes vagn var placerad utanför torkskåpet/rummet).

S: Tina *ler*
T: Ja S?
S: Jag inte sova torktumlarn.
T: Nej du ska inte sova i torkskåpet, du ska ju sova ute.
S: Mm..
T: Sov gott nudå S.
S: Inte torkskåpet.
T: Nejdå.

Hehe. Sötunge! Jag undrar om hon trodde att jag skulle ställa vagnen med henne i därinne? 
Till detta hör att hon kanske är ca 2½ år. Ganska duktigt att ändå lyckas få fram det hon fick fram.

Jag begav mig direkt till strömpilen efter jobbet(närmast dit) för att leta två födelsedagspresenter. Vad sker? Jo jag börjar kolla grejer åt mig INNAN jag kollar presenter, annars blir det så jobbigt att släpa allt till provrummet. Fann jag något åt mig själv? Självklart, en klänning. Har tänkt sy upp den en sådär 5-6 cm bara, om jag ids någon dag. Sen fann jag även presenterna, vilket nog torde bli ganska bra. Nästa år ska jag vara mer förberedd än i år.


(den där biten jag tänkt sy upp är invikt på bilden, det
är alltså såhär jag vill att den ska se ut. Färgen är också
lite missvisande på bilden).

Så nu sitter jag här i soffan och känner hur tröttheten bara sköljer över mig, men jag får väl skylla mig själv som inte la mig nå tidigare än vanligt igår. Man kan endast straffa sig själv. Men inse hur skönt det skulle vara att lägga sig för att sussa en stund nu. ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback