Lägesrapport.

Jag minns nog inte senast jag vaknade 06.40 en lördagsmorgon. Att pallra sig upp den tiden en vanlig vardag kan jag tycka är nog jobbigt. Men jag skyller väl på att jag legat och vilat, sovit om vartannat sedan jag kom hem från jobbet igår vid halvtvå.

Hur mår jag idag? Jag vet inte riktigt. Det enda jag vet är att jag nu på morgonen klarade av att vända och vrida på mig utan att magen kastades om och toaletten fick sig ett hastigt besök. Känner mig lite uttorkad och svag, men det var mest för att kräkattackerna hängde i sig ända tills jag somnade för natten där vid tiosnåret trots att jag inte hade något som behövde komma ut då. Allt som allt har jag vågat ta tre klunkar vatten och en ibumetin för att bli väck huvudvärken. Att den är väck kan ju iofs göra så att jag känner mig piggare också. Jag är så dålig gällande det här med magsjuka, är dålig på att få i mig vätska och ens pyttelite ätbart, bara för att jag inte vill kasta upp det igen.

Kan ju säga att det kommer bli en lång dag det här och det känns megakonstigt att jag ligger i min  gamla säng som är helt tom förutom jag, täckena och alla kuddar. Nu håller jag tummarna på att jag kommer kunna få i mig något om några timmar sådär, om så det bara är vatten är jag nöjd.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback