Oj vilken rappakalja, men var tvungen att lasta ur mig det..

Jag är nog inne i lite utav en svacka just nu. Inte gällande humöret eller så utan det är snarare orken som tryter. (Det är inge kul att direkt man kommer hem ifrån jobb vilja lägga sig och sova på en gång men inte kunna för att sen kunna sova under natten, jag vill träna men kan inte just nu, så vad ska jag göra all denna dötid? Gubben fixar ju i lägenheten och en massa sånt.) Det var jobbigt igårkväll, vilket iofs kan ha berott på den nya förkylningen som dök upp ovälkommet under natten. Imorse tackade jag ju ja till jobb och gav mig fan på att jag skulle klara det, det gjorde jag. Det var inte förkylningen som var jobbig utan snarare i den situationen jag hamnade i.

Ett exempel är att jag skulle ut med 8 minstingar, själv. En som ramlar här, en som ramlar där, tre som springer åt ett håll, en som vill ha hjälp att leta spade och en som tyst smyger iväg. Jag är så otroligt tacksam att jag fick hjälp av M på grannavdelningen med skoavtagning när vi skulle in. Hon är så otroligt snäll. När jag efter mellanmål skulle stanna inne med småttingarna var ett annat problem där blöjbyte på ett barn innebar att jag var tvungen att lämna de andra ensamma, vilket jag inte ville. Jag lät som springa fram och tillbaka i en korridor, som dom älskar. Det är tufft att vara ensam med de små ibland, men dagen har över lag varit väldigt bra annars.

Det var bara inte så peppande att måsta laga mat direkt man kom hem i över en timme. Som jag knappt kände någon smak på. Men vad gör man inte för att vara duktig och hjälpsam ibland? Tråkigt värre bara att gubben inte hunnit hem än och lär vara kvar i lägenheten bra länge till innan han kommer hem. Så istället sitter jag här ensam och peppar inför de två kommande arbetsdagarna jag har framför mig. Fredagsmorgonen kommer bli värst. Då börjar jag 06.15 längst bort på andra sidan stan, 30 min bort.

Känns oerhört skönt att ha fått in jobb för hela den här veckan då man aldrig vet hur nästa kommer att se ut, det är ju trots allt en ny månad och jag behöver få en bra lön i mars då den som kommer i slutet av den här månaden inte kommer att vara så rejäl(tur jag har en del pengar för tillfället som jag sparat de senaste 2 löningarna). Vet ju iofs att jag har jobb v.6 och 7, heltid. Vilket gör mig äckligt nöjd.

En dusch vore nu på sin plats, och så kanske jag ska se efterlyst sen?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback