Nyårsafton.

Gott Nytt År!
Hoppas att ni alla hade en toppenkväll igår, antingen det var rajraj eller inte. Såvida ni hade det riktigt trevligt i ert sällskap så kan det väl inte bli bättre. Så, år 2010 är här. Det känns konstigt att skriva och ännu konstigare att säga. Men jag ser fram emot ett nytt år med nya möjligheter. Inga löften från min sida..

Igår hade jag en mycket trevlig dag och kväll. Först var vi förbi hos farmor på födelsedagsfika. Tanten har fyllt hela 81 år och är pigg som en lärka med en husbil hon köpte i somras. Det är en krutgumma. Vi samlades där och alla utom en kunde komma. Vi var 18 stycken i hennes trea. Fikade gott och fick goda nyheter så som att jag kommer att få ännu ett syskonbarn i år. Det är glädjande.

Men innan vi for dit satt jag och kämpade med mitt hår, lockade och lockade. Räcker väl med att jag säger att jag klev upp två timmar före gubben för att förstå att det tog tid. Fick dock bättra på dom innan vi skulle iväg igen. Men så är det när man vill att det ska vara lite annorlunda ibland. Vi begav oss och träffade de andra, åt ost och kex medans vi inväntade vår trerättersmiddag. Det var livat och ett riktigt glatt gäng och fort var klockan 12. Då kom de andra också och vi sköt raketer som knappt syntes i det extremt "roliga" vädret. Vi blev ganska många sen och då drog verkligen allt igång ordentligt, man dansade oavsett om man var i köket, hallen eller vardagsrummet så det var ett jädra hålligång. Tillslut begav vi oss strax efter två ut i snöovädret.

Vi fick så lov till att gå de 3-4 kilometrarna hem. Kan säga att det nog var bland den värsta promenaden jag gjort. Hade strumbyxbeklädda ben och halkiga skor(med klack såklart). Bara efter en kort bit blev jag så kissnödig att jag fick sätta mig i en snödriva(på ett ungefär). Jag frös så in i norden om mina ben och jag höll på att halka flera gånger om, jag vill lova att det inte är konstigt att bilar får sladd i det här väglaget, men tur nog var jag rätt stabil på benen och lyckades inte trilla en enda gång. Det gör SÅ ont att gå när benen är så frusna. Men vi tog oss hem tillslut och mina ben var alldeles röda och det var bara till att köra in sig själv i duschen för att få upp nå värme. Skönt att ha fått håret bortgjort redan och att man dessutom inte är så jäkla dålig idag.

Jag slutar med att säga..
Gubben, jag älskar dig!!


Jag fick låna en kamera av J´s föräldrar, tur var det eftersom jag hade den enda fram till tolv.

Alla vid middagsbordet utom fotograferande Tinna. Ett glatt gäng!

My curls. Utstyrsel, 10 min innan tolvslaget(gillar den jättemycket!).

Någon sekund innan tolvslaget.

Raketuppskjutning(ni ser ju vilket underbart väder).

Den ena gladare än den andra på väg hemåt i kylan. haha.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback