Kan näshår frysa?

Fan så kallt det ÄR, -25 grader. Inte konstigt att man fryser invändigt i näsan, om ögonlocken, läpparna och allt det där trots att man är påklädd. Att bilen ens har varit på min sida idag är ett under.

Först sovmorgon(tur ändå att jag vaknade av telefonsamtalet) innan en lång och härlig frukost före jag begav mig hemåt. Hade lovat mamma att slinga hennes hår idag redan i förrgår och kände att jag inte kan skjuta upp det bara för att det är svinigt kallt. Blev kvar lite längre än jag behövde egentligen också innan jag bytte om för att fara och träna.

Idag blev det samma som sist, crosstrainern i 10.8 km innan jag klev av och fick grönt lyse av gubben att jag inte var tvungen att komma hem för att öppna så jag fortsatte och körde lite styrka också eftersom tanken är att jag ska utöka träningen och kombinera båda delarna. Så det blev armar, axlar, lite mage och lite rygg idag. Det känns att kroppen mår bra av det och varje gång man kommer hem sen är man sugen på nästa träningstillfälle, och det är så jävla skönt att ha funnit den känslan igen!

Fick ett samtal idag också, ett glädjande sådant också. På måndag ska jag jobba igen!
Jag längtar som en tok, är less på att bara ligga hemma och inte någonting göra.

Nu sitter jag bara framför tvn på den traditionella platsen där internet fungerar och väntar på att gubben ska komma hem, "badrumskillen" är där för att spackla golvet idag(snart kanske kakel kommer upp också). ;p



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback