Nu blev det lite babbel.

Gårdagen blev lite som den blev. Att jag vaknade och klev upp 25 minuter innan jag behövde efter så pass lite sömn(man är inte lika duktig på att klara det nu som när man gick i skolan) så att det var lite småjobbigt att vara på ett nytt ställe då hjärnan dessutom måste gå på högvarv, ta in nya intryck samt lära sig alla namnen. När jag satt i personalrummet på min rast var jag så nära på att slockna, jag ville inget hellre, men skulle jag göra det skulle jag aldrig kunna vakna till.

Jag klarade dagen och hade en ganska bra eftermiddag då man kanske gasade och busade lite extra med barnen ute för att hålla igång. Jag hade ju ändå tur att jag fick sluta 15 minuter tidigare då jag skulle hem snabbt och hämta kläder och lite sådant innan jag fortsatte. Kom in genom dörren här och fick höra att jag hade en halvtimme på mig. Stressigt. Men jag hann duscha, bättra på sminket, torka håret, sätta i löshåret och våga till det lite(det var redan småvågigt sedan förra helgen) och så hann jag faktiskt.

Maten på hallen var god och det var trevligt att kunna ta någon öl innan matchen. Imponerad över Anna som var där och gjorde premiär i sitt hockeytittande, hon skrek till och med och applåderade så helt lost var hon inte. Det var trevligt att ha med sig brudarna, det gjorde mig glad. Nu att Löven förlorade i förlängningen var ju ingen hit, inte rättvist heller då Löven hade största trycket i 3e och förlängningen. Jag och gubben for hem efteråt(förlåt tjejer, kändes som att jag svek er en aning) pga att båda var redigt trötta, han var bitter efter förlust och sådär.

Jag la mig på sängen en snabbis då vi kom hem och höll på att slockna direkt, men jag tog mig i nackskinnet och släpade mig ut i soffan där jag kämpade med att hålla mig vaken, mina ögon bara rann av ansträngning. Men skönt var det då man väl fick lägga sig och slockna på en gång. Innan tolv. Haha.

Nu känns det som att jag har den där känslan i kroppen som man lätt får när man har sovit för mycket, men det kan jag ju knappast ha gjort när jag har behövt sova ikapp? Sitter här med mitt o´boyglas och känner mig tillfreds med att jag inte är bakis.



» LYDIA

Hello you :) Är du sugen på en ny bloggdesign så kan du få beställa en av mig! Tycker det är så kul att bloggdesigna, men kan inte bara göra bloggdesigner åt mig själv och byta tre gånger i veckan, haha! Så nu gör jag bloggdesigner åt andra också. Kanske en till dig? :)

2010-01-23 // 11:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback