Vilken runda!

Cyklade in till stan och mötte upp J utanför gymmet för att cykla en runda. Och vilken runda! Ut på böleäng, mot baksidan av travet där världens drygaste backe höll på ta livet av mig. Trodde vi var uppe när jag hade kört slut på mig själv i J´s tempo, men det var vi inte och jag trampade hela vägen upp utan att knappt få i mig luft, mjölksyra som fan i benen och tårar i ögonen. Var tvungen att kliva av cykeln efteråt då det höll på svartna helt för ögonen. Men efter en stund var jag på benen igen och vi kunde fortsätta trippen mot klabböle, upp mot baggböle och sedan hem. Rätt mör i ben och rumpa nu och lär få en hejdundrandes träningsvärk. Men det känns ganska skönt så här i efterhand.



Ska försöka hålla mig vaken tills syrran ringer också vid tolv eller
senare då jag ska skjutsa hem henne. I värsta fall får hon väl ringa
och väcka mig. Den chansen är rätt stor.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback