Sommarvärme är inte fel!!

Fan vilken härlig dag vi har haft idag för övrigt(förutom att jag fick för lite och för varm sömn inatt). Trots att solen inte lös förrän efter två så har det varit allt mellan 20-24 grader i skuggan ända från i förmiddags. Att kunna fara utan jacka till jobbet är ju underbart(gissa vem som tog med shorts idag? Jo, jag). Sen när solen väl dök upp var jag glad att jag inte hade sminkat mig med mer än mascara och ögonbrynspenna imorse, vore ju kul om man fick färg i nyllet.

Har sovit två timmar på soffan(måste alltid ta igen mig när jag sovit dåligt natten innan, speciellt när man varit ute så mycket och blivit alldeles mojsig) och har laddat matlåda åt gubben imorgon och middag åt oss imorgon. Nu sitter jag alltså bara i soffan och häckar samtidigt som jag håller på att svettas ihjäl i shorts och linne. Det är 19.1 grader ute i skuggan och 25.6 här inne trots att balkongdörrens stått öppen i fyra timmar.

SOMMAR, ÄNTLIGEN!
..och det är så fint att löven börjat komma på björkarna
och gräset blir grönt igen. Grönt är skönt! Så sant så.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback