Tropisk fuktighet.

Jag hade ingen tid igår. Men åskan och skyfallet förde allt med sig något gott!
Imorse när jag vaknade och såg hur blött och trist det såg ut så klädde jag på mig som en vanlig vinter/vår dag och smetade på sminket. Ingen sol skulle ju lysa ändå. For på jobbet, allt som allt hade vi 7 barn. Lovely! Det blir så mysig och härlig stämning och man hinner verkligen göra grejer med barnen. Vi gick ut på förmiddagen innan tio då det var 18.1 grader ute. Vi bestämde oss för att käka lunch utomhus för första gången i år(har bara blivit mellis innan). Graderna steg och steg och efter lunch så stod tempen på 25.7 grader. I SKUGGAN! Helt stört så underbart skönt! Hade det dock inte så härligt i mina jeansleggings, men jag var glad som fan för värmen ändå. Sen slutade jag dessutom en timma tidigare. Inte helt fel. (Och nästa fredag slutar jag kvart över tolv enligt schemaraden.)

Dessvärre är man ju inte van värmen nu efter den förbannat kalla vintern, så självklart har jag ju druckit för lite idag och sitter nu med skallebang. Tur jag försöker få i mig lite kall cola samtidigt som jag förbereder mig mentalt inför imorgon. Helvete så sjåigt det kommer bli. Gubben fyller 25 och det ska kalasas hela dagen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback