i helgen.

Juste, har totalt glömt(okej, inte hunnit för den delen heller) berätta om helgen. Vi hade lite(okej, vi var 20stycken, men alla var inte där ändå) familjefirande för mamma som fyllde 50 förra helgen med tacos, godricka, tävlingar och sådär. De sista två timmarna satt vi bänkade framför singstar och jag försökte klå syrran, men det gick fan inte. Men var skönt att komma hem till lugnet sen och sova, och ladda upp inför söndagen.

På söndagen hoppade jag upp pigg som rackarns tjugo i tio för att grädda tunnpannkakor medans gubben sov, som han fick på sängen(men åt i vardagsrummet, haha). Sen hann jag inte med så mycker mer innan det var dags att byta om och cykla hem till mamma och pappa igen. När alla utom Cissi hade infunnit sig på plats så åkte ögonbindeln på på morsan och så satte vi oss i bilarna för att åka ca 2 mil. Där väntade en timmes turridning på islandshästar(som hon velat göra i flera herrans år) som var skitkul. Även fast alla var olika van så gick det kanon och vi hade kul tillsammans. Sen att mamma var så nöjd och glad bevisade att vi hade lyckats med vårat projekt om att göra något hon skulle tycka var roligt. Nästa gång kanske det blir en ännu längre tur. :)

Kände bara att jag längtade ännu mer efter att fara ut med Birk på söndag också.
Från nätta och små islandshästar till stora och kraftiga nordsvenskar. Kontrast.
Men såååå kul!


Två av tävlingarna:

Mumsmums stafett utan händer och Paketinslagning med endast en hand var.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback