Lördag till fjälls och jag vann "störst tävlingen".

I lördagsmorse var det också ruggigt tungt att vakna till liv och kliva ur sängen, men det gick tillslut. Och vi var ganska snabba iväg den dagen och var iväg innan halv elva åtminstone. En annan väg upp(över ett mindre vattendrag som var mer isigt). Vi begav oss upp på stor-gitssjön igen till samma lägerplats. Det var lite bättre väder då det växlade mellan soligt och molnigt. Men då blåste det ju såklart. Vi fortsatte med pimplandet och jag fick 4stycken där innan lunchen som för dagen bestod utav pitabröd med kebabfyllning. Sen for vi upp på en annan liten sjö där bland fjälltopparna och pimplade lite där i den extrema blåsten med piskande isflingor i ansiktet.

OCH vet ni vad!? Jag fick en stor, fin röding! Jag var den enda som fick fisk där och jag blev så lycklig att jag fick upp den. Säger bara att det var tur att det var grundt, för annars hade jag aldrig fått upp den. För den släppte från kroken direkt jag fick upp den ur hålet. Tänkte banne mig inte lyckas den sprattla ner i hålet igen. Det är bara så fränt att då jag fick fisken på kroken så sänkte jag hela alltet ända i botten, och så försvann linan mer och mer(trodde att det var djupare än jag först känt) men då jag skulle dra upp linan lite så kändes det som att jag skulle ha kört fast på botten tills jag insåg att det gick att dra ännu mer. Annars brukar de ju som ta just en bit ovanför botten. Det är den största fisk jag fått när jag pimplat och då har jag bara gjort det då vi varit upp till just de fjälltopparna(tre fjällresor dit).

Till slut gav vi upp och åkte ner till lägret igen och då såg vi att ett oväder var på väg att dra in så det var bara att packa ihop och bege sig hemåt mot stugan där vädret var bättre och vi försökte sitta ute en stund(men vi slapp inte undan blåsten för det) så tillslut gick jag in och la mig på sängen en stund med min värk tills jag kände att det var dags för en dusch innan middagen. Det var Jonas och Linn som stod för dagens middag, grillade kycklingfileér med diverse grejer till. Hur smarrigt som helst. Så vi åt halvt ihjäl oss igen. Då var det bara att promenera iväg på en annan promenad åt andra hållet för att kolla uppe i Bränna på gamla skolan och lite sådant, och helpyttes så spöklikt.

Kvällen när vi kommit tillbaka var helt underbar då vi satt och pratade och riktigt gapflabbade tills vi höll på kissa ner oss och tårarna rann. Det är så härligt när det blir sådär, jag bara älskar det. Jag älskar att få skrattanfall! Men där vid tolv så sa vi godnatt och kröp till kojs trötta och fortfarande mätta i hopp om fint väder på söndagen.















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback