På söndagen hade vi lite tur med vädret.

Då var det väldigt soligt. Och skönt som attans om man satt i lä. Vi var först upp och pimplade på det stället där jag fick den stora rödingen, där det blåste vääldigt mycket och vi till slut gav upp utan napp. Väl nere på Stor-gitssjön så var det tänkt att vi skulle pimpla, men det blev bara Linn som gjorde det. Jag satte mig på ryggsäcken(vi hade lämnat skoterpulkan, liggunderlag och sådant vid stugan då vi bara skulle vara ute några få timmar) och lutade mig bak i snön och njöt av solens varma strålar under tiden som grabbarna var iväg och körde lite. Tänk vad lite sol kan vara terapi för kroppen.

Vad som värst var med söndagen var föret. Där vid elvasnåret så gick det bra att köra upp(var ju fortfarande vatten på samma ställen som tidigare under helgen) men på väg tillbaka till stugan vid två hade det försvunnit extremt mycket snö och det var en väldans massa vatten. Var som att köra en annan väg. Var helt dyngsur och täckbyxorna när vi väl anlände till stugan(och då hade jag och L blivit avsläppta vid vägen för att gå sista biten tillabaka för att slippa gå över det värsta vattendraget). Det var nog verkligen sista skoterdagen där uppe då.

Så det var bara till att duscha, packa ihop, städa undan och lasta innan vi kunde börja bege oss hemåt. Och det var diken fulla med vatten på en hel del ställen. På ett ställe var det så mycket att det översvämmades och täckte halva vägen också. Lite pizza till middag på vägen hem och sen gick det ganska fort ändå. Och det är ju alltid skönt att komma hem igen. Borta bra men hemma bäst. Jisses så gott vi har sovit i sängen hela veckan!










Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback