Fredagslyx.

Alltså hur underbart får det bli när man slutar tidigt en fredag. Gjorde mig en sån där supergod macka till lunch medans jag körde igång en tjejfilm, och när jag efter en timme var trött så pausade jag filmen och powernapade i en timme innan jag röjde undan i köket och sedan slog igång sista timmen av filmen. Guld värt att ha en sådan möjlighet. Vad som surare var va ju att gå och handla när det visade på -17 ute och jag varit frusen hela veckan trots att det bara varit 5-11 minusgrader, men jag fick med mig allt nödvändigt hem samt grejer för en hamburgermiddag.

Gubben har åkt iväg på jobb och här sitter jag alldeles ensam och har precis letat fram ett spenatsopperecept som jag tänker ta mig i kragen och tillaga i veckan(insåg för två år sen hur mycket jag faktiskt tycker om spenatsoppa) då jag efter mycket vel aldrig tagit tag i mitt prat om denna underbara soppa. Funderar faktiskt på att ta en kokhet dusch så att jag verkligen känner hur värmen bara slår emot och sköljer över min frusna kropp.

Har dessvärre ingen bild här som jag hade tänkt ordna idag, ute i solskenet. Men jag var så kissnödig när jag skulle in från bilen att jag hade gjort på mig om jag inte hade rusat. Får se om man har tur med vädret imorgon(och helst inte runt tjugo minus hade uppskattats).



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback