Gott nytt år!

Det gångna året har det hänt en hel del, både på det bra och på det dåliga planet. Till att börja med så ställdes jag och hjärtat inför en rejäl prövning då vi bodde hemma hos hans föräldrar vilket efter 2 månader var rätt tufft. Och så renoverades lägenheten för fullt så ofta vi hade möjlighet och tid. Två månader senare, i slutet av februari var det äntligen klar, vi tog en trip till sundsvall och ikea för inköp av möblemanget som vi hade spanat in men unnade oss först en helhärlig kväll och övernattning på hotell där nere innan vi togoss an den egentliga uppgiften. Bara att få vara för oss själva på en annan plats var underbart och så uppskattat.

Vi flyttade in och har trivts något så enormt bra i den här lägenheten. Och så påsk uppe i Arvidsjaur med familjen då vi två unnade oss hotell under den vistelsen vilket var ett genialiskt drag! Sommaren närmade sig sakta men säkert och man räknade ner dagarna till lite ledighet. Och för första gången så kände jag mig väldigt uppskattad med mitt jobb då jag som vikarie fick följa med på middag med hela stället. Sommaren där efter var underbar, med bröllop för min älskade storasyster, härliga dagar/kvällar med underbart folk och vänner, få bli faster ännu en gång och så bokade vi vår första gemensamma utlandsresa som skulle bli av två månader efter bokning.

Förlorade dessvärre vänskapen med två personer jag trodde skulle finnas i mitt liv väldigt länge(det är klart man  hade hoppats på hela livet), men det fick ett abrupt slut. Och det är nog en av de delar som påverkat mig ganska mycket under hösten men som jag försökt att trycka bort i skymundan.

Första dagen på jobb fick jag veta att jag hade jobb hela hösten om jag ville och det var otroligt skönt och vad som ännu bättre var va att vi redan hade bokat resan och jag kunde meddela det på en gång och att den skulle komma efter ca 2 veckors jobb. Och sen, vilken resa! Det är något visst att resa med sin käreste istället för med familjen, och så var ju Grekland helt fantastiskt!

Sen har det varit mycket jobb och jag har hållit mig väldigt frisk(väldigt skönt!) och haft det otroligt bra på jobbet. Har umgåtts med personer i vår närhet och haft det kul. Och en av de stora grejerna var att jag äntligen efter en sådär 2 års funderationer äntligen tog upp ridningen igen som har fått mig att komma till ro och vara glad. Vad som synd var va ju att vintern kom så förbaskat tidigt att kylan satte stopp några gånger tills jag äntligen tog mig ut dit igen, och blev avkastad med en inte så härlig hjärnskakning och ond kropp som följd men som la sig efter några dagar.

Kort och gott(även om man nu inte kan kalla det kort) så har det varit ett väldigt bra år om man bortser från väldigt få grejer. Är otroligt glad att jag är där jag är. Jag är så kär i min fina, omtänksamma och underbara pojkvän. Det gångna året avslutades med ett leende, en fin kväll, skumpa, (puss på min fina) och raketer samtidigt som vi välkomnar det nya med ett leende och en puss(fortfarande på min fina) med förhoppningar om ännu ett bra år! :) GOTT NYTT ÅR OCH VÄLKOMMET 2011!







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback