Skruttis!

Såå, nu är datorn tillbaka hemma. Inte frisk, men hjälpligt bättre. Med ett litet hål uppe i hörnet. Så vi får se hur länge den orkar. Och jag hoppas att det är ett bra tag till. Kan ju hjälpa om man försöker att inte stänga ner skärmen vilket många gånger kan vara svårt att undvika då det är en vanesak på en bärbar.

Hur som haver. Vi har blivit med skruttibangbang idag!
Och jag har planer på att bli med Canon imorgon. Ska
återkomma till det där med bangbang alldeles strax.

Vi började dagen tidigt med en aningens huvudvärk efter gårdagskvällen då vi var på middag hos J´s föräldrar(Grillat! yumyum). Lite snabb frukost och sen iväg för att tvätta, städa och fota bilen vilket tog sitt lilla tag. Sen blev det en lite större handling innan vi landade hemma för lunch. Sen vid ett så kikade vi på blocket efter en billig och körduglig pendlingsbil och helt plötsligt var den där, och kom in 20 minuter tidigare. Vi ringde genast och for dit på en gång(vi var ju lyckligtvis först att ringa). Och medans vi var där så ringde fler spekulanter också. Men vi for ut på en liten provtur och det var skitläskigt när man inte kört något annat än Ådi(audin) under ett års tid i princip. Men skitkul! Och vi bestämde oss för att göra slag i saken, så nu är skruttibangbang min(toyota corolla, ett år äldre än mig). Bilen som jag ska ta mig till och från arbetet i framöver.

Det är så charmigt med gamla bilar. Och jag rådiggar att det är en tvådörrars, som påminner mig om när jag var liten och mappa hade en sådan som andra bil. Sen att den är hel och fräsch i klädseln är ju kanon. Sen att den är lite blekröd är ju en annan femma, haha. Men det bästa av allt är ju att den blir varm superfort, det finns sätesvärme för chauffören(jag!) och en stereo så att man inte bara behöver lyssna på radio. Jag är så glad. Och bara på vägen hem lärde jag mig att tycka om den skitmycket.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback