Andrum.

Jag är så trött just nu att jag ska lägga mig ner för en powernap innan jag ska ut i elljusspåret. Tröttheten kommer från i söndags då vi hade främmande 17.30-22.40 för att hjärtat fyllde år och så var det ju hockeyn i samma veva. Och så igår så kom jag innanför dörren 18 och fem minuter senare dyker besök upp för att fira. Snabbt svänga på allt som ska på tårtan och vid 20 for dom och vid 20.15 kom nästa besökare som stannade till just innan tio. Vid det laget skulle jag in i duschen och sen hinna varva ner för att kunna somna för att jag skulle upp 05.10 imorse. Så en powernap behövs. Och en lugn kväll ikväll. :)

Det märks att det är vår och sommaren är på väg, för nu kör de dom där sopmaskinerna som de kör på gräset samt att det då snart kommer börja klippas gräs. Maskinerna låter ungefär likadant. Och nya grannen uppe håller på med slagborren för att sätta upp något på väggarna. Känns ungefär som när de borrar ett hål i tanden, känns som att det är inne i huvudet. Påminner lite om förra sommaren. Men så är det ju ibland. Måste ju försöka sova ändå och hoppas på att det slutar snart, kan ju inte göra som i somras direkt och ta ut tygskynket och lägga mig på lilla gräskullen i solen med en bra bok.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback