Två flugor.

Åh så fint jag har det hemma nu. Känns skönt när det är helt städat, jag har fina handtag och musiken spelas. Det är lovely det. Dock inte lika kul att få sova ensam inatt igen. Ska tala om att jag frös så otroligt mycket inatt då min "kamin" var bortrest att jag faktiskt låg med två duntäcken. Och att då veta att det ändå är hyfsat varmt ute är en aningen stört kan tyckas. Men då fick jag värme samtidigt som jag kände doften av honom. Liksom två flugor i en smäll. Har föresten harft första getingen för i år på balkongen idag, asfet var den! Och den kom in genom en pytteglipa och jag skyndade in för att fundera över hur jag skulle få ut den. Skyndade att dra upp all inglasning och sen stänga in mig igen för att komma på ett sätt att bli av med den och kom på att ta två handskar och kasta på den för att den skulle flyga sin kos. Men där satt den helt oberörd och jag fick ge upp tills den flög ut av sig själv. Man vågar ju inte direkt gå och slå ihjäl den när man kastat något mot den och med säkerhet gjort den förbannad.


Det här har jag unnat mig idag. Glass med jordgubbar och chokladsås är oslagbart och tillsammans med
en kopp espresso så kan det ju inte bli annat än ännu bättre. Den kombon är inte illa.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback