V75 och Valborg 2011.

Vilken kanondag det var igår, förutom att man blev helt utslut där
i slutet av kvällen när folk började bege sig vidare eller hemåt.

Till att börja med var ju V75 lika lyckat som det alltid är, synd bara att det blåste så förbaskat kallt. Men vi spelade på V75 loppen, tog oss någon öl och sådär. Hur det gick? Jag vann då i två av sju lopp varav jag hann spela på fyra. Ibland kommer man precis till luckan när loppet börjar och då är det för sent, eller så snubblar man på mållinjen. Man kan ju även hamna långt bak eller vinna. Jag är glad att jag inte hann spela på två av loppen då de hästar jag tänkt spela på ändå inte vann(det tredje jag inte spelade på kändes inte så lönt då Maharajah var tippad vinnare och oddsen bara gav tillbaka pengarna). Maharajah vann såklart sitt lopp trots galopp i början av loppet, och folk blev så förvånade att man rent ut av hörde hur de drog efter andan. Men så vinner han stort trots allt, helt sjukt mäktigt att se faktiskt.

Jag vann på ett lopp där i mitten någonstans, 172kr(plus att jag fick tillbaka de hundra jag hade spelat) och var ju ganska nöjd med det för i det läget låg jag ungefär +-0 på själva spelandet. Så i sista loppet spelade vi i god tid för att hinna spela alls och jag tog den häst jag kände för på en gång när jag läste programmet, hundra kronor. När vi sedan står och ser loppet känns det för himla bra när hästen leder hela loppet(de brukar ju dock kunna tappa på upploppet, så det var ungefär det jag hade räknat med) men så kommer de in på upploppet och han bara travar på ännu bättre och jag står där på bänken och hoppar av glädje för att jag skulle vinna och oddsen låg på 60(sex gånger pengarna). Så jag blev sjukt glad över att gå 500 plus(utöver de pengar som jag spelat och också fick tillbaka). Fruktansvärt härlig känsla, nöjd som rackarns över att ha vunnit 672kr för dagen.

Sen var det bara till att åka hem, duscha och göra sig klar för kvällen. Sen grillade vi(vi, anthon, sandra och robin) och hade en ruggigt trevlig och rolig stund(det är så härligt när man skrattar tills tårarna kommer) innan vi for vidare dit festen skulle vara. Lagom mängd folk, men det trillade in fler och tillslut var vi ganska många och sittplatserna var det relativt ont om. Hade med mig kameran men tog aldrig fram den då jag bara ville njuta och ha en rolig kväll med mycket prat och skratt. Ett cyklade vi hem. Väldigt lagomt.



Här var det folktätt så att jag fick zooma in mellan två huvuden för att få en bild på Maharajah i
ledning på upploppet. Helt klart det mäktigaste loppet.

Stefan och Örjan efter vinsten.




Här inser man att man att rätt häst kommer vinna och hoppandet börjar, så nästkommande bild är ganska suddig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback