Förberedelser.

Hujeda mig säger jag bara. Slutade tidigt idag så jag for direkt på ica och handlade mer av det som kunde komma att behövas för att baka. Planen var bullar, tårtbotten och falsk toscakaka. Till imorgon alltså. Så kommer jag hem och finner ett recept på kanelbullar och inser ganska snabbt att det blir grymt svårt utan en kavel. Rätt typiskt mig att inte tänka på det. Så jag fixade iordning degen så att den fick stå på jäsning då jag sprang över på ica ännu en gång, för att köpa kavel.

Hur som haver. Jag bakade bullar i två timmar. Det blev 90 stycken, och det skulle ha blivit 50. Lite lagomt konstigt sådär att det kan diffa 40 stycken. Och så städa undan det extrema kladdet innan jag rörde ihop en tårtbotten och skjutsade in i ugnen. Och så städa undan igen. 2½ timmar har jag hållt på. Toscakakan är nog bara att glömma.

Ganska tufft att veta då att jag behöver städa också(eftersom jag lovade hjärtat att jag skulle ta på mig det) men just nu känns det bara så otroligt jobbigt. Mest jobbigt för att jag fått så ont i fötterna av att stå och dola på dessa timmar och för att jag just precis nu känner hur skönt det är att sitta i soffan. Skulle bara vilja bädda ner mig med boken och ha det gött.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback