Barnrummet.

Det är så kul när man kommit fram till hur man vill ha det i barnrummet. Lite utav en befriande känsla. Vanligtvis brukar blått ju vara attraktiv till just pojkar, men det ville inte jag ha. Eftersom att det är ett rum som ska fungera även om det skulle komma ett syskon av det andra könet i framtiden som då så småningom kommer att få överta just det rummet. Så jag bestämde mig snabbt för grönt. Men helpyttes vad svårt det var då! För när jag var och tittade på tapeter första gången så fann jag inte riktigt någon tapet som var grön av något slag som föll mig i smaken, är inte så mycket för det supermönstrade. Skitsvårt alltså. Har fortsatt att hålla utkik efter grön matta och så vidare, vilket inte heller är lätt. Finns ju ullmattor som är jättefina, men svindyra enligt mig!
 
Men jag har inte riktigt gett mig på det här med grönt. Har dock insett att det får bli någon annan färg också. Så tillslut så hittade vi en tapet som vi båda gillar och som funkar till vilket kön som helst, inte är för mycket, lätt addera färger till och som inte kommer att behöva panikbytas när det någon gång i framtiden blir kontor. Skönt! Så temat blir alltså grått, grönt och vitt. Och stjärnor. Sedan kommer det ju självklart alltid att finnas färgglada barnleksaker! Men just inredningsmässigt så blir det de färgerna. Detta har gjort att jag kunnat kolla efter inredningspryttlar, så som lampa, matta, förvaringsmöbel, ljusslinga och sådant. Otroligt roligt!!
 
 
 
 
 
 
 
Detta är faktiskt sådant som redan är köpt. Inte tapeten dock, inte ännu. Pallen ska vara sängbord som nattlampan ska få stå på, jag hoppas bara att det blir lika bra som jag tänkt mig. Sparkbilen lär han älska och väskorna kommer han få fylla med pryttlar han gillar men när det är städat kommer de ligga som en fin detalj på förvaringsmöbeln. Samt en ljusslinga med gröna och grå bollar som ska finnas där inne också.
 
Sedan hade jag tänkt mig något sådant här:
 
 
 
 Har dock inte bestämt mig för om taklampan ska vara grön eller grå ännu, det får vi se sedan. Och så ska en grå matta med stjärnor på från Rusta köpas. Skulle bara vilja hitta en tallrikshylla också åt böcker att stå i. Ska bli kul den dagen huset är klart och man faktiskt får inreda just det här rummet! :)
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback