Ljuva sommar, du är för varm nu.

Ligger inne i sovrummet där det är som svalast i hela lägenheten just nu, men rinner bort ändå. Missförstå mig rätt nu, jag älskar sommaren, men det är för varmt. Det är för varmt när man har en bebis. Igår var vi ute i 2,5h i skuggan och när vi skulle hem såg han rätt spak ut. Då tyckte både han och jag att det var skönt med ac i bilen. Så fortsätter det här vädret så kommer jag att vara så galet spyless på lägenheten, för det blir till att hålla sig här. Det går inte riktigt att njuta. Och det blir svårt att försöka träffa folk, då de som inte har småbarn gärna vill vistas ute i solen dessa dagar(vilket jag förstår) och gärna ligger på plajan. Så hade nog jag också tänkt för ett år sedan. Vi kan inte ens fara och kolla på när J bygger och står i med vårt garage. 20 grader i skuggan räcker väl? Då hade vi kunnat vara ute och njuta massor också. Behöver inte vara 28 och i princip vindstilla som det är nu. Nästa sommar kan det gärna få vara varmt och skönt, då vet jag några som kommer fara till plajan och bada mest varje dag med fikaväskan i högsta hugg! (Eller i en liten pool på vår egen gård om det inte är endast jord där.)
 
Men just idag känns det helt okej, vi  har varit över på ica en sväng och sedan satt vi på balkongen medans det fortfarande var skugga där. En superglad och sprattlande bebis och en mamma som fick sig en kopp kaffe och läsa inredningstidning. Samt att vi ska vara klara kl:18 för middag. Ingen aning om vars vi ska, eller om det är fler än vår lilla härliga familj. Men det känns kul att min hårt slitande karl orkar engagera sig så. Han är fantastisk! ♥
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback