Kanske är jag lite naiv.

Ibland känner jag mig så besviken på hur en del människor runt omkring mig prioriterar. Att det ska vara sånt meck. Skittråkigt är det. Finns så många som jag vill umgås med betydligt mer än vad jag gör, men när vi knappt kan få ihop att ses en gång i halvåret så börjar jag helt enkelt att fundera. Det är sådana vänskaper som tar med än vad de ger, är det då värt det? Jag vill tro det. Men jag kanske är sjukt naiv på den punkten. Jag har svårt att vara superspontan på kvällstid numera då jag har en liten som har sina rutiner som man helst inte ruckar på allt för mycket, speciellt inte nu när han blivit så pass stor. Och så har det ju varit byggnadsförberedelser och byggnationer ända sedan i våras. Allt det gör ju såklart det hela liite svårare. Har ju typ tagit mig iväg på gymmet 7 gånger på 8 månader(okej de 6 månader som jag har fått träna efter förlossningen då, men ni hajar). Min "lediga tid" är ju mestadels dagtid och helger. Hur fasen ska jag lyckas slå knut på mig själv för att hinna med allt och alla jag vill hinna med? Önskar bara att när det väl hittas luckor och saker bokas in så blir det av också förutsatt att det inte kommer sjukdom emellan. 
 
Jaja, till något roligare. Idag var det sista tillfället på babysim. Så trist att det är över, men det har varit jättekul!! Och idag var lilleman en liten vilde i vattnet(om det var för att det var 4 veckor sedan sist pga lovuppehåll och sjukdom samt min rygg eller för att han vuxit är svårt att säga), men han var hur lycklig som helst. Ett riktigt vattendjur som verkligen älskar vattnet. Han har visserligen gillat det hela tiden, men just idag var det extra mycket. Det är det som gjort det så lyckat, att få fara och göra något med honom som är för honom och han bara älskar det. Vi får se om vi bokar in oss på fortsättningen eller om vi får se till på att bli duktiga själv på att ta oss iväg på badhuset, men bada måste vi fortsätta med när det är något som uppskattas så starkt. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback