Utflykt och bilbesiktning.

Igår var jag och min avkomma på utflykt. Det var strålande solsken medan vi gjorde oss iordning och packade väskan, dock inte lika soligt när vi väl kom ut. Men han sov gott i vagnen och jag gjorde upp eld och åt medtagna mackor till lunch och sörplade kaffe. Så det var underbart trots att solen gömt sig för ett tag(några minuter fick jag iallafall solen i ansiktet).

Direkt efter så for vi och besiktade bilen. J har varit orolig för att den inte ska gå igenom och jag har varit förhållandevis lugn. Dock hann jag börja noja för att han sa det så många gånger. Hur det gick? Tydligen satt ena halvlyset fel!? Då har det alltså gjort det även på förra besiktningen. Men vi hade tur, han som besiktade bilen var snäll och satte om det och ställde in det rätt. Annars hade vi fått ombesiktning. För allt annat såg bra ut. Jag vet inte varför han gjorde oss den tjänsten egentligen, om det var för att jag var tjej och han trodde att jag hade försökt själv samt hade en unge hängandes på armen eller om det bara var generositet har jag ingen aning om. Men otroligt snällt! 








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback