Bakslag.

Min kropp har åkt på ett ordentligt bakslag och jag känner mig så nere och less att jag vet inte vad. Har haft nedräkning till imorgon de senaste dagarna, till att få träffa läkarn. Måtte det ge resultat.
 
Annars har jag precis beställt hem första regnkläderna(helt galet att han blivit så stor ju!) samt att vi suttit och försökt planera lite föräldraledighet utan att behöva klicka i allt på en gång. Det är ju ett pussel att hålla reda på dagar hit och dagar dit, vad man får betalt på dessa dagar, hur många man får överlåta, hur många man borde överlåta etc etc. Och jag tror vi har rätt bra pejl på hur vi vill göra och hur vi måste göra from maj i år tills S börjar förskolan(i augusti enligt planen). Förhoppningen och planen är att vi ska kunna ha härliga sommarlov tillsammans framöver. 


» Lisa

Det är verkligen skit svårt att få ihop föräldraledigheten och samtidigt få kvar en hel del dagar för framtiden. Vi har snålat gärnet första året med Alba så vi ska kunna ha henne hemma i två år och samtidigt ha kvar många dagar. Men det är jätte svårt och man hinner klicka om på försäkringskassan många ggr innan det blir rätt :)

Svar: Oj! Jamen två år är ju länge samtidigt som ni får kvar dagar, bra jobbat! Men det blir väl lite lättare att pussla ihop det när det blir relativt tight mellan barnen? :) kommer Alba vara hemma när syskonet kommit? Vi blir ju hemma ca 1,5 år men kommer då att ha rätt många dagar(typ hälften) kvar så våra tankar ska nog gå i lås. Det är mer hur vi ska fördela de kvarvarande dagarna emellan oss som vi ska lista ut. :) Kommer måsta ta fullt ut från och med maj då huset kommer att stå klart och vi behöver mer pengar än i dagsläget. Och så vill jag hinna jobba lite innan det eventuellt skulle kunna tänkas bli syskon. :) Sen om det blir något syskon så räknar jag med att ha Sixten hemma rätt mycket, att han inte ska gå mer än 2 dagar i veckan iallafall. Men man vet ju aldrig hur det blir i slutändan. :p
Tina

2015-01-07 // 22:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback